ziemines padangos

Aplaidumas žieminių padangų atžvilgiu, deja, dažnai turi kraupias pasekmės kelyje – nukenčia ne tik „spjaunantys“ į savo transporto priemonės techninę būklę, bet ir atsitiktiniai, niekuo dėti asmenys. Padangos – ne tas daiktas, kurį atradus rūsyje, derėtų džiaugtis: ilgai stovinčios nenaudojamos ar dėvėtos padangos praranda savo eksploatacines savybes ir šių naudojimas tampa tiksinčia bomba. Naujos padangos žemomis kainomis – misija įmanoma (ypač perkant šias ne sezono metu), tad taupymas tokiu atveju negali būti pasiteisinimas. Po moralo, kurį derėtų įsidėmėti, atėjo laikas apžvelgti pagrindines technines charakteristikas, būdingas žieminėms padangoms. Idealiame pasaulyje būtent tai turėtų tapti prioritetu perkant „avalynę“ savo automobiliui.

Rūšis. Žieminės padangos skirstomos į 3 rūšis: dygliuotos, pagamintos iš kietojo arba minkštojo mišinio. Prieš aklai puolant džiaugtis skambia akcija „naujos padangos žemomis kainomis“, derėtų susipažinti su kiekvienos rūšies privalumais ir trūkumais bei tinkamumu konkrečioms oro sąlygoms.

Greičio indeksas. Tai – maksimalus greitis, kuriuo leidžiama važiuoti su konkrečiomis padangomis. Šis parametras tiesiogiai susijęs su padangų kietumu: kietesnis mišinys pasižymi geresniu sukibimu su kelio dangas, tad ir greitis galimas didesnis.

Svorio indeksas. Tai – parametras, nurodantis, kokio svorio krovinio gabenimas konkrečių padangų atveju yra rekomenduotinas.

Pagaminimo laikas. Padangų „gimimo“ datą sufleruoja skaitmenys, sekantys po užrašo DOT: pirmi du skaičiai – metų savaitė, likusieji – metai. Atrodytų, koks skirtumas, kada pagamintos padangos, jei šios, vizualiai apžiūrėjus, atrodo tinkamos naudoti. Iš tiesų, metams bėgant, keičiasi padangų eksploatacinės savybės. Padangas, peržengusias 10 metų amžiaus slenkstį, atsakingas vairuotojas nurašys. Įtarimą kelti turėtų ir pardavėjo sandėlyje gulinčios naujos, tačiau prieš 5 metus pagamintos padangos. Paradoksalu, tačiau, šiuo atveju, nenaudojamos padangos greičiau praranda savo eksploatacines savybes.

Padangos plotis. Renkantis žieminių padangų plotį, kiekybės dairytis nederėtų: šiuo atveju tai atvirkščiai proporcinga kokybei. Kuo siauresnė žieminė padanga, tuo geriau pastaroji išstumia sniegą bei vandenį. Aišku, renkantis plotį, svarbu ir konkrečiam modeliui nurodomi gamintojo reikalavimai.

Raštas. Padangos raštas – parametras, svarbu kalbant ne apie padangų išvaizdą, bet apie šių naudojimo efektyvumą. Prieš duriant pirštu į konkretų modelį, specialistai pažymi, jog derėtų išsiaiškinti, kuo skiriasi 3 rašto tipai – simetrinis, asimetrinis ir kryptinis.

Padangos – vienas iš techninių parametrų, svarbus kalbant apie automobilio saugumą. Tad, renkantis šias, derėtų netingėti atlikti namų darbų ir konkretų modelį rinktis atsižvelgus į aukščiau patartus aspektus.